Ürün: Alternatör: PI734A Kontrol Sistemi: InteliGen NT
Ürün Hakkında
Aksa, mühendislik, üretim, dağıtım ve müşteri odaklı teçrübe ve bilgi birikiminden aldığı güç ile Data Center endüstrisine en efektif çözümü sağlamayı taahhüt eder. Acil Durum Güç Sistemleri için en üst düzeyde güvenilirlik sunmak üzere tasarımları, ürünleri ve altyapıyı sürekli olarak geliştiriyoruz. Globelde yüzlerce ülkede sektöre hizmet verirken, ürünlerimizi ve sistemlerimizi odak noktamızın merkezindeki Data Center uygulayıcılarının ihtiyaçları doğrultusunda tasarlıyoruz. Aksa jeneratör grubu, Data Centerler için güvenilirlik ve ideal performans sağlar. Üretilen tüm jeneratör grupları için, Uptime Institute’s Tier Standardlarına göre ön ürün testi ve fabrika imalat testi yapılır.
Sertifikalar
  ISO 14001-2004
  TS ISO 8528
  TS ISO 9001-2008
  CE
  SZUTEST
  2000/14/EC
Genel Özellikler
Model Adı AP1255
Frekans (HZ) 50
Kullanılan Yakıt Tipi Diesel
Motor Markası ve Modeli PERKINS - 4012-46TWG2A
Alternatör Markası ve Modeli Stamford - PI734A
Kontrol Paneli Modeli InteliGen NT
Kabin AK 96
3 Faz Sayısı, 50 Hz, PF 0.8
VOLTAJ Standby Güç (ESP) DCP Rating Standby Amper
kVA kW kVA kW
400/231 1385 1108.00 1255 1004.00 1999.13
Standby Güç (ESP) : Güvenilir şebeke kaynağının kesilmesi durumunda, değişken elektrik yük ihtiyacının karşılanmasında kullanılır. ESP, ISO 8528-1'e uygundur Aşırı yüklemeye izin verilmemiştir.

Prime Güç (PRP) : Değişken yük altında sürekli çalışma gücü olarak tanımlanmıştır. PRP, ISO 8528-1'e uygundur her 12 saatte bir 10% aşırı yükleme yapılabilir.

Data Center Continuous (DCC) : Jeneratör setinin; güvenilir bir şebekenin varlığına ve kurulumunun sağlandığı yere bağlı olarak, mevcut elektrik yükü,  sürekli ve sınırsız çalışma saatleri boyunca sağlayabileceği maksimum güçtür.
Motor Özellikleri
Motor PERKINS
Motor Modeli 4012-46TWG2A
Silindir ve Tasarım 12 cylinders - V type
Çap ve Strok mm 160 X 190
Toplam Silindir Hacmi L 45.482
Hava Emme Turbo Charged and Charge Air Cooled
Sıkıştırma Oranı 13.6:1
Norminal Devir d/dk 1500
Yağ Kapasitesi L 177
Standby Güç (kW/HP) 1224/1641
Ceket Suyu Isıtıcı Adedi
2
Ceket Suyu Isıtıcı Gücü (Watt)
3000
Kullanılan Yakıt Tipi
Diesel
Enjeksiyon ve Sistem Tipi
Direct
Yakıt Pompası Tipi
Mechanical
Governör Sistemi
ECM
Operasyon Voltajı (Vdc)
24 Vdc
Batarya ve Kapasite (Miktar/Ah)
4x143
Şarj Alternatörü
55
Soğutma Metodu
Water Cooled
Soğutma Fan Hava Akımı (m³/dk)
2098
Soğutma Sıvı Kapasitesi (Sadece Motor / Radyatör ile) (lt)
/245,8
Hava Filtresi
Dry Type
Prime %100 Yükte Yakıt Sarfiyatı (lt/saat)
259
Prime %75 Yükte Yakıt Sarfiyatı (lt/saat)
196
Prime %50 Yükte Yakıt Sarfiyatı (lt/saat)
143
Alternatör Özellikleri
Üretici Stamford
Alternatör Markası ve Modeli PI734A
Frekans (HZ) Hz 50
Güç (kVA) kVA 1260
Tasarım   4 Pole,  Brushless
VOLTAJ V 400
Faz 3
Otomatik Voltaj Regülatörü MX341
Voltaj Regülasyonu (+/-) 1
Yalıtım Sistemi H
Koruma Sınıfı IP23
Güç Faktörü 0.8
Alternatör Ağırlığı (Kg) 2760
Soğutma Havası (m³/dk) m3 161.4
Boyut ve Ağırlık
Açık Grup Kuru Ağırlık (kg.)
(kg.)
Boy
(mm.)
En
(mm.)
Yükseklik
(mm.)
Yakıt Depo Kapasitesi (lt.) (Lt.)
8865 7500 2300 2495
Kabinli Grup Kuru Ağırlık (kg.)
(kg.)
Boy
(mm.)
En
(mm.)
Yükseklik
(mm.)
Yakıt Depo Kapasitesi (lt.) (Lt.)
AK 96
11200 7500 2300 2508 1500
Standart Özellikler
Su soğutmalı dizel motor
Radyatör ve mekanik fan
Dönen ve sıcak parçalara dokunmayı önleyen koruyucu kafes
Elektrikli marş motoru ve şarj alternatörü
Akü (kurşun asitli), kabloları ve sehpası
Motor blok suyu ısıtıcısı
Çelik şase ve titreşim önleyici takozlar
Gruptan ayrı yakıt tankı (Açıkset grup)
Esnek yakıt bağlantı hortumları
Tek yataklı, ve H yalıtım sınıflı alternatör
Endüstriyel kapasitede susturucu ve esnek çelik kompensatör
Elektronik akü şarj cihazı
Kullanma ve montaj kılavuzu
Grupların frekans ve voltaj regülasyonu ISO 8528-5 e uyumlu NFPA110 a gore %100 yükü kaldırmaktadır.
Jeneratör Donanım Seçenekleri

MOTOR
 • Yakıt-su ayırıcı filtre
• Yağ ısıtıcısı
 
ALTERNATÖR
• Isıtıcı, rutubet önleyici
• Büyük güçte alternatör
• Çıkış şalteri
 
KONTROL PANOSU
• Otomatik senkronizasyon ve güç kontrol sistemi (çoklu paralel jeneratör)
• Şebeke ile sürekli paralel sistem
• Şebeke ile geçiş senkronu sistemi
• Uzaktan iletişim ve kontrol
• Uzağa alarm paneli
• Alarm çıkış röleleri
• Toprak kaçağı, tek jeneratör
• Şarj ampermetresi
 
TRANSFER PANOSU
• Üç veya dört kutuplu transfer sistemi
• Üç veya dört kutuplu motorlu çıkış şalteri
 
YARDIMCI DONATILAR
• Ana Yakıt Tankı
• Otomatik veya manuel yakıt dolum sistemi
• Yağ boşaltma, elektrikli pompa
• Düşük ve yüksek yakıt seviyesi alarmı
• Egzoz susturucusu, meskûn mahal tip
• Muhafaza kabini; ses yalıtımlı tip veya açık alan tip
• Hava kanalı adaptörü (radyatör önü)
• Motorlu panjur (hava giriş ve çıkış devresi)
• Ses yalıtımlı kanal (hava giriş ve çıkış devresi)
• Alet takımı (bakım için)
• 1500/3000 çalışma saati için bakım seti
• Antifriz ve motor yağlama yağı (-30°C çevre sıcaklığı için)

Kontrol Sistemi: InteliGen NT
1.Başlat
2.Durdur
3.Mode > OFF > MAN > AUT > TEST
4.Arıza sıfırlama
5.Mode < OFF < MAN < AUT < TEST
6.Korna sıfırlama
7.GCB kontrolü (kapat/aç)
8.MCB kontrolü (kapat/aç)
9.Enter
10.Ayarlanmış Setpoint değerini %5 arttır.
11.Ayarlanmış Setpoint değerini %5 azalt.
12.Setpoint değerini azalt.
13.Setpoint değerini arttır.
14.Escape / Çıkış
Cihazlar
InteliGen NT Oto Şebeke Arıza kontrol modülü Statik akü şarj cihazı Acil durdurma basma düğmesi ve kontrol devreleri için sigortalar
Yapı ve Boya
Çelik sac kabin içine monte edilen bileşenler.
Çinko Fosfat kimyasal, çelik ön kaplama korozyona dayanıklı yüzey sağlar
Polyester kompozit toz sonkat yüksek parlaklık ve son derece dayanıklı son kat oluşturur
Kilitlenebilir menteşeli panel kapı, kolay bileşen erişimi sağlar.
Montaj
Kontrol paneli, sağlam çelik sehpa ile jeneratör şasesine monte edilmiştir. Kontrol paneli  görünürlüğü dikkate alınara jeneratör setinin yanında bulunur.
Jeneratör Kontrol Ünitesi
95Vac - 264Vac giriş voltaj aralığı

45Hz - 440Hz giriş besleme frekansı aralığı

240Vdc'den 365Vdc besleme voltajına doğrudan çalışma yeteneği

27.6Vdc fabrikada ayarlanmış DC çıkış terminal voltajı (29.4Vdc'ye kadar seçenek)

5Adc sürekli yük çıkış akımı

Kısa devrede çalışma imkanı

Daha yüksek çıkış akımı değeri ve yedekli çalışma için paralel bağlantı

Daha yüksek çıkış gerilimi gereksinimleri için seri bağlantı kapasitesi

Yüksek işletim güvenilirliği için soğutma fanı kullanılmaz

Sağlam kullanım ve kolay montaj için alüminyum alaşımlı kasa
Standart Özellikler
Hem tek hem de çoklu jeneratörler için kapsamlı gen seti kontrolörü ve 32 gen setine kadar paralel çalışma
• Standby veya paralel modlarda çalışma.
• Çıkarılabilir InteliVision 5 veya InteliVision 8 renkli ekranlarla kullanılabilirlik.                                                                                                                                                                    • ECU'lu motorların desteklenmesi (Elektronik Kontrol Ünitesi) 
• Entegre edilmiş CAN bus yolu ile eksiksiz gen-set çözümü ve sinyal paylaşımı.
• Birçok iletişim seçeneği - kolay uzaktan denetim ve servis.
• CAN üzerinden yük paylaşımı ve VAr paylaşımı CAN aracılığıyla paylaşılan sanal girişler ve çıkışlar Geniş uygulama yelpazesi.
• Tekli veya çoklu jeneratörler ile Şebeke Senkronu, Otomatik yedekleme fonksiyonu, Çoklu ada modu çalışması . 
• Gelişmiş Power Management fonksiyonu
• Şebekeye paralel olarak özelleştirilebilir yük kontrolü
• Geniş ECU desteği yelpazesi
• Son derece kolay configurasyon olanağı
• Zamanlayıcılar, Dahili PLC, Kuvvet değerleri ve daha fazlası
• İsteğe bağlı iletişim modülü ile aktif e-posta mesajlaşma ve SMS
• Durdurma, Manuel, Otomatik, Test, Başlat, Sessiz / Lamba testi,
• Otomatik senkronizasyon ve güç kontrolü AMF fonksiyonu, Baz yükü, İçeri / Dışarı Aktar, Peak shaving,Gerilim ve PF kontrolü (AVR)
• Gerilim, Akım ve Güç ölçümünde True RMS (TRMS) kullanılır
 
Ölçme Göstergeleri
MOTOR
Motor hızı
Yağ basıncı
Su sıcaklığı
Motor Çalışma Saatleri
Batarya voltajı
Bakım Planı

JENERATÖR
Gerilim (L-L, L-N)
Akım (L1-L2-L3)
Frekans
Toprak kaçağı
kW
Güç faktörü
kVAr
kWh, kVAh, kVArh

ŞEBEKE
Gerilim (L-L, L-N)
Frekans
Koruma Devreleri
KORUMA DEVRELERİ
Şarj hatası
Düşük Akü Gerilimi
Durma Hatası
Düşük Yakıt Seviyesi (ops)
Aşırı yük kW
Ters faz sırası

ÖN ALARMLAR
Düşük yağ basıncı
Yüksek motor sıcaklığı
Düşük Motor Sıcaklığı
Düşük / Yüksek motor devri
Düşük / Yüksek jeneratör frekansı
Düşük / Yüksek jeneratör voltajı
ECU uyarısı

ALARM DURDUR
Başlatma hatası
Acil durdurma
Düşük yağ basıncı
Yüksek motor sıcaklığı
Düşük su seviyesi
Düşük / Yüksek motor devri
Düşük / Yüksek jeneratör frekansı
Düşük / Yüksek jeneratör voltajı
Yağ basınç sensörü açık devre
Faz yönü

Opsiyon Özellikleri
Yüksek yağ sıcaklığı - Durdurma
Düşük yakıt seviyesi - Durdurma
Düşük yakıt seviyesi - Alarm
Yüksek yakıt seviyesi - Alarm
Ağa paralel olarak özelleştirilebilir yük kontrolü
Geniş ECU desteği yelpazesi
Son derece kolay configurasyon olanağı
Zamanlayıcılar, Dahili PLC, Kuvvet değerleri ve daha fazlası ComAp'ın InteliVision ekranlarıyla uyumludur
Aktif e-posta mesajlaşma ve iletişim modüle SMS
Standartlar
EN 60068-2-6 ed.2:2008
EN 60068-2-30, May 2000
EN 61010-1:2003
EN 60068-2-27 ed.2:2010
EN 60068-2-64
VDE AR N 4105:2011; DIN VDE V 0124-100:2012 (CI. 5.3.3, 5.3.4, 5.3.6, 5.4.3, 5.4.5, 5.4.6, 5.5)
BDEW Medium-Voltage Guideline: 2008; FGW TR3:2013 (Clauses 4.2.2, 4.2.3, 4.2.4, 4.3.2, 4.3.3, 4.3.4., 4.5, 4.6., 4.7)
Elektronik Akü Şarj Cihazı
EBC 2405M, her türlü Kurşun Asit Akü (jel tipi sızdırmaz Kurşun Asit Aküler dahil) şarj etmek,aküyü korumak ve kullanım ömrünü uzatmak için tasarlanmış ve optimize edilmiştir.
EBC 2405M, 24V akü sistemine 5A'lık sürekli şarj akımı sağlayabilir (voltaj, 27.4Vdc'ye kadar, 29.4Vdc'ye kadar bir seçenekle ayarlanır) Bu akü şarj cihazları, performans göz önünde bulundurularak tasarlanmıştır ve akü ömrünü korumak ve uzatmak için özel dikkat gösterilmektedir. 
EBC 2405M, anahtarlama transistörünün genel verimliliği artıran AÇIK veya KAPALI olan iki durumuna sahip olduğu “Anahtarlamalı Mod” teknolojisi ile tasarlanmıştır, bu nedenle aşırı ısı dağılımını azaltır ve buna karşılık cihazın ömrünü ve güvenilirliğini artırır.

Kontrol sistemi akünün üç aşamada şarj edilmesine olanak tanır:

Sabit akım modu (akü hücrelerini koruma)

Sabit voltaj modu (şarj akımını azaltır)

Floating şarjı (dahili kendi kendine deşarj telafisi)

Sabit akım modu; akü nominal kapasitesinin altına boşaltıldığında, hücreleri korumak ve plakalara verilen zararı azaltmak için pile yüksek şarj akımı akışı sınırlanır.

Pil kapasitesi geri kazanıldığında, her hücre voltajı 2,30Vdc ila 2,45Vdc seviyesine ulaşır, bu da gerekli şarj akımının azalmaya başladığı anlamına gelir.

Gerekli akü terminal voltajına tam olarak ulaşıldığında, şarj cihazı dahili kendi kendine deşarjı (Floating şarjı) telafi etmek için yeterli akımı sağlamaya devam eder. Bu, akünün yüksek şarj durumunu koruyabilmesini ve gerektiğinde nominal çıkış akımını sağlayabilmesini sağlar.
 
Kabin: AK 96
1. Çelik profil ve saçta imal taşıyıcı karkas yapı 
2. Çelik saç’dan imal paneller ile kabin oluşumu 
3. Acil durdurma butonu 
4. Kontrol panosu arka tarafta şaseye montajlı 
5. Kablo çıkışı arkadan veya alttan 
6. Korozyona dayanıklı kilit ve menteşeler 
7. Yağ boşaltma motor üzerinde vana ile 
8. Egzoz sistemi kabin içinde, gizli 
9. Her iki tarafta bakımı kolaylaştıran kilitlenebilir geniş kapılar 
10. Yakıt deposu kabinin ön tarafında, ayrı bir kilitlenebilir kapı ile ulaşılır 
11. Kaldırma ve taşıma noktası kabin üzerinde, konteynır mapası şeklinde 
12. Radyatör su dolumu için kapak 
13. Ses yalıtım malzemeleri 
14. Tavana çıkış için basamak merdiven
Ürün Hakkında
Ses Yalıtımlı ve Koruyucu Kabinler Aksa jeneratör grupları için akustik mühendisleri tarafından, zor hava ve çevre şartlarına uygun geliştirilen ses yalıtımlı, koruma kabinleri; ideal ses seviyesi ve koruma sağlayacak şekilde tasarlanırlar.Aksa kabinleri, parça parça sökülebilir, modüler yapıda, gruba kolay servis ve bakım yapabilme ve çalıştığı yerde parça değişimine olanak sağlar. Aynı zamanda jeneratör grubunun çevre sıcaklığına göre soğutma performansı ve güç çıkış değerinde herhangi seviye düşüklüğü meydana getirmeyecek yapıda olmasına dikkat edilerek kabinler dizayn edilmişdir. Kabinlerin çevre sıcaklığı ve ses seviyesi uygunluğu için protatip testleri yapıldıktan sonra üretimi yapılmıştır
Standart Özellikler
Düşük profilli ve kaplama alanı az, (kompakt) tasarım
Kabin, jeneratör seti, egzoz sistemi ve yakıt deposu, şasi tek paket olarak sevk edilecek şekilde, birbirini bütünleyecek ve kolay montaj için geliştirilmiştir.
Kimyasal temizleme işleminden geçirilen, kabin çelik sac parçaları, polyester toz boyayla kaplanır ve fırınlanır
Alev önleyici yalıtım süngeri
Servis noktalarına kolay erişim
Kabin içerisinde egzoz sistemi ve ısı yalıtımı
İki tarafta geniş kapılar
Kiitli kapı üzerinde şeffaf pencereden kontrol panosunu izleyebilme
Kabinin dışına montajlı acil stop butonu
Soğutma fanı ve şarj alternatörü dokunmaya karşı korunmuştur
Kilitlenen kapı ile yakıt dolumu ve akü ye erişim
Şasi ve kabin üzerinde kaldırma noktaları
Ses yalıtım kabinli grupların ses testi 2000/14/EC ye uygun olarak Szutest tarafından denetlenmektedir.

Kabin Seri Modeli AK 96
En mm. 2300
Boy mm. 7500
Yükseklik mm. 2508
Yakıt Depo Kapasitesi (lt.) Lt. 1500