HVO nedir?

 
Hidro-işlenmiş bitkisel yağ (HVO), kolza tohumu, soya fasulyesi, palmiye veya atık yemeklik yağ gibi bitkisel yağlardan hidro-arıtma adı verilen bir işlemle yapılan bir tür yenilenebilir dizel yakıttır.
 
HVO, fosil yakıtlara sürdürülebilir bir alternatif olarak kabul edilir, çünkü yenilenebilir hammaddelerden üretilir ve geleneksel dizele kıyasla daha düşük karbon emisyonlarına sahiptir. Taşımacılık, enerji üretimi ve ısıtma dahil olmak üzere çeşitli uygulamalarda kullanılabilir.
 
 

Dizel ve HVO arasındaki farklar nelerdir?

Hidro-işlenmiş bitkisel yağ (HVO) olan bir tür yenilenebilir dizel yakıttır.
bitkisel yağlardan üretilen, oysa konvansiyonel dizel yakıt ham petrolden elde edilir.
Burada temel farklılıklardan bazıları dizel ve HVO arasında:
 
 

HVO'nun faydaları nelerdir?

 
HVO'nun mineral dizel, kerosen ve hatta birinci nesil biyoyakıtlarla karşılaştırıldığında birçok faydası vardır. Bu faydalar sadece çevreye ve kurumsal sosyal sorumluluğa değil, aynı zamanda işinize ve ekipmanınıza somut faydalar sağlar. HVO'nun avantajları şunlardır:
   
 

Sera gazlarında ve zararlı yan ürünlerde azalma

Dizel veya kerosen ile karşılaştırıldığında, HVO yakıtı CO2 emisyonlarını neredeyse% 90 oranında azaltır. HVO kullanımı ayrıca azot oksit (NOx) emisyonlarını %27'ye kadar ve partikül madde (PM) emisyonlarını %84'e kadar azaltır. Bu sadece sera gazı emisyonlarını azaltmakla kalmaz, aynı zamanda genel olarak daha temiz havaya katkıda bulunur.
 

Sürdürülebilir şekilde üretilir

HVO yakıtı %100 yenilenebilirdir ve Uluslararası Sürdürülebilirlik ve Karbon Sertifikası (ISCC) tarafından sürdürülebilir olarak sertifikalandırılmıştır. Aynı zamanda ikinci nesil bir biyoyakıttır, bu da tamamen çöp sahasına gidecek atık ürünlerden kaynaklandığı anlamına gelir. Saygın tedarikçilerden HVO üretiminin, ormansızlaşmaya katkıda bulunan herhangi bir ürün içermediği de belirtilmelidir.
 

Uzun depolama ömrü

HVO yakıtı uzun süreli yakıt depolaması için mükemmeldir ve 10 yıla kadar saklanabilir, bu da yedek jeneratörler gibi uzun süreli depolamanın gerekli olduğu uygulamalar için idealdir. Hidrojenasyon işlemi yakıttan oksijeni uzaklaştırdığından, bozunma veya oksidasyon riski önemli ölçüde azalır. HVO, birinci nesil biyoyakıtlar gibi suyu emmez, bu nedenle dizel böceklerinin gelişebileceği bir ortam sağlamaz. Bu aynı zamanda suyu gidermek için düzenli yakıt testi ve bakım programlarına olan ihtiyacı da ortadan kaldırır.
 

Emniyet

Saf hidro işlem görmüş bitkisel yağ kokusuzdur, toksik değildir ve biyolojik olarak parçalanabilir. Bu nedenle, HVO sızıntıları ve dökülmeleri, çevreye dizel veya gazyağından çok daha az zararlı bir etkiye sahiptir. HVO'nun parlama noktası mineral dizelden de daha yüksektir ve bu da yangın tehlikesi riskini azaltır.
 

Soğuk hava performansı

HVO, dizelden (-8 ° C) çok daha düşük bir donma noktasına (-40 ° C) sahiptir. Bu genellikle İngiltere gibi ülkelerde bir endişe kaynağı olmasa da, HVO'nun havacılık endüstrisinin karbondan arındırılması için bu kadar uygun olmasının bir nedenidir.
 

Uyumluluk

Çoğu uygulama için HVO, dizel ile tamamen değiştirilebilir ve dizelin yerini tamamen alabilir veya herhangi bir oranda dizel ile karıştırılabilir. Popüler binek otomobil üreticileri, yük aracı üreticileri ve karayolu dışı araç üreticileri de dahil olmak üzere birçok Orijinal Motor Üreticisi (OEM), araçlarının motorlarında HVO yakıtının kullanılmasını onaylamıştır. Aracınızda yakıtı onaylayan bir OEM varsa, garantiyi geçersiz kılma riski yoktur.
 

Makineler için daha iyi

HVO'nun temiz yanma özellikleri, partikül üretimini (%84'e kadar) önemli ölçüde azaltarak motor temizliğini iyileştirmeye, emisyon kontrol sistemlerinin (takılı olduğu yerlerde) ömrünü uzatmaya ve motor yağlarının yaşlanmasını azaltmaya yardımcı olur. Ek olarak, HVO su veya oksijenle reaksiyona girmediğinden, yakıtın depolanması çamur birikmesini ve dizel hatasını önler, böylece filtrelerin ekipmanınıza girmesini ve kirleticilerin girmesini önler.

HVO Uyumlu* Jeneratörler   

*Parafinik yakıtlar EN 15940 standardını karşılamalıdır. Gereksinimler için son sayfadaki tabloya bakın.